torsdag 3 maj 2012

Dagens spolning - (V) i Malmös borgarpiñatas på 1 maj...


Jag har med en djup suck tvingats till att damma av epitetet dagens spolning, men det går inte att låta bli att låta det som jag nu ska skriva om gå obemärkt förbi eftersom det är riktigt illavarslande på alla sätt. Det är nämligen så att Vänsterpartiet i Malmö under 1 maj hade tagit fram piñatas med de borgerliga partiledarnas ansikten påklistrade och så lät man de barn som fanns närvarande få gå loss på dem med tillhandahållna påkar under glada tillrop och skratt från de som stod runt omkring...

Jag läser i ett inlägg, som Peter Johansson har skrivit att han beskriver det som har hänt som korkat, ja att det skulle stannat på spånstadiet. Jag ser själv riktigt allvarligt på personangrepp oavsett hur, när detta framförs och det som skett borde ha stoppats direkt av den demonstrationsansvarige, innan ens dessa borgarpiñatas hängts upp. Så jag instämmer helt i den beskrivningen som Johansson gör och jag tvekar inte när jag så trycker på spolknappen för detta är sannerligen dagens spolning...

Rekommenderad läsning: Ulf Bjereld om att vänsterns våldsretorik är ett fördärv, Johan Westerholm 1 om att det är smaklöst, 2 om I didn´t do first blood, Mary X Jensen om hatets politik som kommer från vänstern...ovärdigt..., Anette Grinde om våldsamt feltänkt, Tokmoderaten 1 om vänstern och våldsförhärligande, 2 om baktankar, fler blogginlägg på Netroots, Politometern, Bloggar.se

Media: Västerviks tidningen bl a om att V centralt tagit avstånd från detta, SVT, SvD, Sydsv, Ab, Nyheter24

Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...